تفاوت نوت‌بوک Jupyter با colab گوگل

دو ابزار Jupiter و Colaboratry به چه کاری می‌آیند؟

ویرایشگرهای نوت‌بوک پایتون به شما امکان کدنویسی در مرورگر را می‌دهند، همچنین شما می‌توانید همان‌جا کد را اجرا کنید. به‌جای پلتفرم توسعه استاندارد (IDE) تکراری که در آن شما کد را در یک فایل می‌نویسید و آن را ذخیره می‌کنید. سپس آن را از طریق ترمینال اجرا می‌کنید، این روش نوت‌بوک شما را قادر می‌سازد تا کد را تایپ کرده و آن را مستقیما از نوت‌بوک اجرا کنید. علاوه بر این، شما مجبور نیستید تمام کد خود را در یک بلوک درست کنید. بلکه شما کد را در سلول‌هایی ایجاد می‌کنید که تنها کد‌هایی را که در آن سلول خاص نوشتید اجرا می‌شوند.

#I only want this code to run..
print("Hello World")

خروجی: Hello World

#I don't wan this to run yet, so I don't run it.

در پایتون مبتدی هستید؟ چرا به نوت‌بوک نیاز داریم؟

ارتباطات: سهیم کردن یا تبادل اطلاعات یا اخبار.

به عنوان تعریف آماری، ارتباط کلاً در مورد تبادل اطلاعات است. ایده‌ی کدنویسی در یک قالب نوت‌بوک مانند Collaboratory و Jupiter، نمایش کد با ظاهری مناسب و تبادل ساده‌ی اطلاعات با اشخاص دیگر است.

شما می‌توانید چند موقعیت را تصور کنید.

  1. شما یک کد عالی نوشتید، همه در یک بلوک. سپس کسی می‌گوید: “سلام، این عالی است، من می‌بینم که خروجی این کد یک سری چیزها را نمایش می‌دهد! این بخش کد چه کار می‌کند؟ ” حالا کد عالی که نوشتید باید بعدا جدا شود و همه چیز خوب توضیح داده شود.
  2. شما کد عالی نوشتید، همه در یک بلوک. سپس Word را باز می‌کنید و بخش‌های کد را به Word کپی و با توضیحات آن را کامل می‌کنید. در حال حاضر شما باید کد را از متن جدا کنید. اما شما همچنین باید تصاویری از هر خروجی بگیرید و در توضیحات اضافه کنید. سپس کسی می‌گوید: “وای! این کد عالی است، اما چرا شما این کار را با قالب نوت‌بوک (مثل Jupiter یا Colab) انجام ندادید؟ این ابزار ها خیلی ساده تر بودند.”

در نهایت، همه اینها به برقراری ارتباط بین شما و فردی که تلاش می‌کند کد شما را هضم کند، کمک می‌کند. Colab و Jupiter نیز به شما کمک می‌کنند تا به راحتی کد خود را شرح دهید. کد خود را به اشتراک بگذارید و نشان دهید هر بخش کد در بلوک اصلی چه کاری انجام می‌دهد! در حالی که Colab و Jupiter بسیار بسیار شبیه هستند، تفاوت‌هایی نیز دارند…

مقایسه‌ی نوت‌بوک‌ها

تا حد زیادی، هر دو نوت‌بوک Jupiter و Colaboratory یکسان هستند. Colaboratory در واقع بر اساس سیستم Jupiter است. اساسا نسخه‌ی گوگل سیستم Jupiter است که از Jupiter کمک گرفته است. پس چرا این مقاله نوشته شده؟ آنها نباید یکسان باشند؟

اگرچه این دو ابزار در ارائه خیلی شبیه هستند. اما به نظر می‌رسد اگر شما برنامه نویسی را تازه شروع کرده‌اید، چند مورد را باید بررسی کنید. از منظر حرفه‌ای تنها تفاوت واقعی Colab در میزبانی آن در یک ماشین مجازی است که آن کامپیوتر در گوگل بوده و کد را اجرا می‌کند. این خوب است زیرا از قدرت پردازشی در کامپیوتر شما استفاده نمی‌کند. از طرف دیگر Jupiter به صورت محلی اجرا می‌شود و تنها قادر است با استفاده از منابع پردازشی کامپیوتر شخصی شما اجرا شود.

در کنار این تفاوت اولیه، بسیاری از ویژگی‌های دیگر به عنوان نکات جانبی مورد توجه قرار می‌گیرند. مزیت اصلی و جالب Colab این است که قبلا بسیاری از کتابخانه‌های محبوب را که ممکن‌است برای اجرای کد نیاز باشد را نصب کرده‌است. علاوه بر این شما می‌توانید به کد خود از هر نقطه با اتصال به اینترنت دسترسی داشته باشید و آن را اجرا کنید. در سمت Jupiter، شما باید یاد بگیرید که چگونه هر بسته‌ی خود را نصب کنید که می‌تواند خسته کننده و وقت‌گیر باشد اما در نهایت به درک بهتر سیستم کمک می‌کند.

مزایا و معایب Jupiter Notebooks

مزایا

  1. محلی است – بدون اینترنت و اتصال از راه دور
  2. به ساگی با فایل های محلی کار میکند.
  3. با مفاهیم نصب کتابخانه ها آشنا می شوید.

معایب

  1. سرعت اجرا، به سرعت کامپیوتر شما بستگی دارد.
  2. کاربر باید کتابخانه ها و environmentها را مدیریت کند.
  3. از آنجایی که یک ابزار محلی است، فقط از طریق یک کامپیوتر که بر روی آن نصب است اجرای می شود و نیاز به دسترسی به فایل ها دارد.

مزایا و معایب Colaboratory

مزایا

  1. سریع است و بدون هیچ مشکلی از GPU پشتیبانی می کند.
  2. از هر جایی امکان دسترسی به این ابزار است.
  3. آزادانه بر روی کامپیوتر خود با آن کار کنید بدون اینکه از منابع سیستمی خود استفاده کنید.
  4. فایل ها می توانند با فرمت Jupiter ذخیره شوند.
  5. کتابخانه های مشهور و پر استفاده از قبل نصب شده اند.

معایب

  1. آپلود فایل محلی بر روی این سیستم مقداری دشوار است.
  2. اگر سرعت اینترنت شما کم باشد زمان دانلود فایل ها طول می کشد.
  3. نصب کتابخانه ها می تواند دشوار باشد.
ابزار نوت‌بوک Colaboratory گوگل

نتیجه‌ی مقایسه

در عصر مدرن با دسترسی به اینترنت در همه‌جا، Coloboratory بعنوان نوت‌بوک پایتون انتخاب مناسبی است. شما با این ابزار از سرعت سرور‌های گوگل بهره‌مند خواهید شد و منابع سیستم شما برای مصارف دیگر آزاد خواهد ماند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *