پذیرش شرایط و قوانین

ثبت هر سفارش و یا تراکنش مالی با فروشگاه بیر رباتیک به معنی پذیرش قوانین و شرایط ذیل می باشد و خریدار ملزم به مطالعه و رعایت قوانین مندرج در این صفحه می باشد.

اطلاعات خریدار

خریدار می بایست در هنگام سفارش محصول آدرس کامل پستی ، کد پستی و مشخصات خود را با کیبورد فارسی به دقت و کامل وارد نماید و حتما ايميل و شماره تماس معتبر باشد تا در صورت نیاز بتوان با خریدار تماس گرفت. ضمنا در صورتي كه اطلاعات مندرج در حساب كاربري صحيح نباشد،‌ هرگونه تاخير، اشتباه یا برگشت کالا و ضرر مالی به وجود آمده در ارسال سفارش متوجه خريدار مي باشد.

سفارش ها،‌ قیمت ها و موجودی کالاها

کالا های فروشگاه به صورت خرید مستقیم از فروشگاه های خارج از کشور می باشند و سفارش مشتری ها بعد از پرداخت مبلغ خرید در فرآیند سفارش خارج قرار می گیرند، فرآیند سفارش معمولا در انتهای صفحه ی هر محصول یا در صفحه ی شرایط و قوانین درج گردیده است و برای اکثر محصولات یکسان است. فرآیند سفارش به طور کلی پس از دریافت مبلغ از مشتری شروع شده و طی سه الی شش هفته به مشتری تحویل داده می شود.

برخی کالا ها جزء کالا های تحویل آنی می باشند ولی اکثر کالا ها در انبار بیر رباتیک موجود نمی باشند.

کلیه ی قیمت های محصولات خارجی بعد از تبدیل با نرخ ارز مبداء، با نسبت ۱.۴ الی ۱.۸ از بابت هزینه های ترخیص و گمرک، بازرگانی و حمل و نقل بین الملل به مبلغ ضرب می شود. برای سفارش عمده ی یک کالا می بایست قبل از سفارش حتما با بخش فروش هماهنگی نمایید. درصورت تغییر قیمت ها، سفارشاتی که قبل از تغییر قیمت ثبت شده اند مشمول قیمت های جدید نخواهند شد مگر اینکه قیمت مندرج در سایت به دلیل خطای انسانی اشتباه درج شده باشد یا فروشنده مرجع قیمت محصول را افزایش داده باشد.

قبل از شروع فرآیند سفارش مشتری می تواند سفارش را کنسل نماید تا شامل کارمزد لغو سفارشات نشود، در غیر این صورت شامل قوانین لغو سفارشات فروشگاه خواهد شد.

اصطلاحات رایج در فروشگاه

روند واردات از خارج

روند واردات از خارج

قیمت پایه

قیمت درج شده بر روی محصولات، قیمت پایه برای کالاها می باشد. بعد از ثبت سفارش و پرداخت با قیمت پایه، با توجه به تغییر نرخ ارز، قیمت پایه با نرخ ارز تاریخ ثبت سفارش به روز می شود.

سفارش کالا

بعد از تایید سفارش، فرآیند سفارش آغاز می شود و کالا از فروشگاه مبدا خریداری و به مقصد ایران ارسال می شود.

تسویه با مشتری

هزینه های ترخیص و گمرک، بازرگانی و حمل و نقل بین الملل برای تعیین قیمت نهایی بررسی می شوند و مابه التفاوت قیمت برای تسویه به مشتری اطلاع رسانی می شود. در این مرحله امکان دارد قیمت نهایی بالاتر یا پایین تر از قیمت پایه ثبت شود. کارشناس مالی با تماس با مشتری و مراحل تسویه حساب را انجام داده و کالا آماده ی ارسال می شود.

کارشناسان فروشگاه با بررسی و به روز رسانی مداوم سعی می کنند تا بازه ی تغییر قیمت پایه حداقل بوده و در محدوده ی (± ۱۰ الی ۲۰ درصد) باشد.

ارسال به مشتری

محموله ی دریافتی در انبار بیر رباتیک، با توجه به آدرس ثبت شده در حساب کاربری به مشتری ارسال می شود.

 نحوه ثبت و تحویل سفارش

برای ارسال دقیق و به موقع سفارشات مشتری می بایست سفارش خود را به صورت آنلاین ثبت نماید. بعد از طی فرآیند و تحویل کالا از گمرک کارشناسان فروش با مشتری برای ارسال تماس خواهند گرفت.

 ارسال سفارش

در شرایط عادی در صورت پرداخت آنلاین سفارش ها ظرف 24 ساعت کاری بررسی و فرآیند سفارش آنها شروع می شود. زمان تحویل بسته به مشتری نیز بستگی به روش ارسال کالا دارد. سفارشات ثبت شده طبق روشي كه در زمان ثبت سفارش تعيين مي شود، ارسال مي شوند و هزینه ارسال و بسته بندی سفارش نیز به عهده مشتری می باشد که در زمان سفارش انتخاب می گردد. همچنین این امکان وجود دارد تا بسته مشتری با روشی غیر از روش های مندرج در سایت ارسال گردد که در این صورت پیش از ثبت سفارش، مشتری می بایست با بخش فروش هماهنگی لازم را بعمل آورد. بدیهی است هزینه ها، تمامی مسئولیت و آسیب های احتمالی روش درخواستی مشتری به عهده خود او می باشد.

هزینه های ارسال

تمامی هزینه های حمل به عهده مشتری می باشد. انواع روش های حمل در قسمت تسویه حساب نمایش داده شده و با توجه به نوع درخواست و سلیقه خریداران قابل انتخاب می باشد. در حال حاضر هزینه ارسال به سراسر کشور به روش پست پیشتاز، برای بسته هایی تا وزن یک کیلوگرم مبلغ 11,000 تومان به صورت ثابت در نظر گرفته شده است.

روش های مانند باربری شامل هزینه ارسال بسته از دفتر فروش به واحد باربری می باشد و فروشگاه از هزینه های بعدی ان که شرکت باربری از شما اخذ خواهد کرد اطلاعی ندارد.

 روش هاي پرداخت

پرداخت مبلغ سفارش تنها به صورت پرداخت آنلاين میسر می باشد كه در زمان ثبت سفارش قابل مشاهده است. سایر روش ها مانند واریز بانکی و استفاده از دستگاه کارت خوان در حال حاضر امکان پذیر نمی باشد.

پيگيري سفارشات

پس از ثبت سفارش در حالت پیشفرض وضعیت سفارش ها “در دست اقدام” می باشد که پس از بسته بندی و ارسال بسته وضعیت آن به “ارسال شده” تغییر می یابد و در ذیل آن کد رهگیری مرسوله نیز قید می شود که مشتری می تواند با مراجعه به سایت  اداره پست و یا تماس با شرکت باربری مربوطه وضعیت بسته خود را پیگیری نماید، همچنین اکثر اوقات در صورت عدم اشکال در سیستم های اطلاع رسانی پس ارسال بسته ها یک ایمیل یا پیامک حاوی کد رهگیری و آخرین وضعیت بسته ، به مشتری ارسال می گردد.

درخواست آزمایش فنی

برای صرفه جویی در زمان و پیشگیری از مشکلات احتمالی، خریدار می تواند با هماهنگی قبلی ( تماس تلفنی با واحد پشتیبانی و فروش)  ضمن پرداخت هزینه کارشناسی، درخواست آزمایش فنی کالا قبل از ارسال را نماید. لازم به ذکر است که ثبت درخواست تست در توضیحات محصول توسط خریدار بدون برقراری تماس تلفنی معتبر نمی باشد. هزینه کارشناسی کالا حداقل 20 درصد از قیمت کالا می باشد و هزینه خرید نمونه های آزمایش از مشتری اخذ می گردد.

گارانتي و خدمات پس از فروش محصولات

کالاهای ارائه شده در فروشگاه در حالت عادی شامل گارانتي، خدمات پس از فروش و يا امكان عودت نمي باشد، مگر اینکه در توضیحات مندرج در فروشگاه در خصوص یک محصول زمان و نحوه گارانتی مشخص شده باشد، با این وجود در صورت امکان و با هماهنگی با فروشنده اصلی سعی می کنیم تا با مرجوع نمودن کالا به شرکت فروشنده، نسبت به تعمیر و یا تعویض کالا اقدام نماییم که بدیهی است در اینصورت با توجه به اینکه اکثر کالاها وارداتی می باشند هزینه های حمل و نقل برای مرجوع نمودن کالا به عهده مشتری می باشد و مشتری می بایست زمان لازم برای انجام مراحل تعویض و یا تعمیر را پبذیرد. همچنین مسئوليتي از بابت آموزش، چگونگي كار با قطعه و … به عهده فروشگاه نمي باشد اما همیشه سعی نموده ایم تا در حد امکان نسبت به جمع آوری و در دسترس قرار دادن مطالب فنی، نمونه کدها و نحوه استفاده از وسایل، ماژول ها و قطعات موجود در فروشگاه اقدام نماییم. به علاوه این امکان برای مشتریان وجود دارد تا از طریق ارسال تیکت سئوالات خود را مطرح نموده و در صورت امکان اشکالات فنی خود را در خصوص یک محصول حل نمایند.

قابل ذکراست باتری همراه تمام قطعات بدلیل مصرفی بودن شامل گارانتی نمیباشد.

توجه: کالاهای دارای گارانتی فقط با هولوگرام بیر رباتیک دارای اعتبار می باشند و کالای بدون هولوگرام فاقد اعتبار است لذا در زمان خرید به این نکته توجه کنید

 ماليات

در حال حاضر در خريد نقدي ماليات دريافت شده از مشتري 0 مي باشد .

لغو سفارشات

لغو سفارشات تنها در صورتی امکان پذیر است که واریز و ثبت خرید از فروشگاه مبداء انجام نگرفته باشد. طبق قوانین فروشگاه مبلغی معادل حداقل 1 درصد کارمزد هنگام بازگشت وجه کسر می گردد.

آسيب ديدن سفارش در حين حمل بسته

سفارشات ارسالي توسط فروشگاه تا جاي ممكن به صورت محكم و با ايمني بالا بسته بندي مي شوند اما با اين حال و با توجه به ممنوعيت ارسال قطعات و لوازم شكستني در تمامي روش هاي ارسال ،بسته هايي كه دچار آسيب ديدگي در زمان حمل شوند، شامل بيمه هاي اوليه شركت هاي حمل و نقل نمي شوند و پرداخت خسارت نيز متوجه فروشگاه نمی باشد. بر همين اساس در صورت تمايل مي توانيد قبل از ارسال بسته با پرداخت مبلغ كمي بسته خود را بيمه تكميلي (براي آسيب ديدگي زمان حمل) كنيد. براي اطلاع از اين مبلغ با فروشگاه تماس بگيريد (قبل از ارسال بسته حتما مي بايست مبلغ بيمه پرداخت شده باشد تا بيمه نامه مربوطه صادر شود كه در صورت ارسال شدن بسته و عدم پرداخت حق بيمه، مسئوليتي از اين بابت متوجه فروشگاه نخواهد بود).

برگشت خوردن سفارش

در صورتي كه بسته پس از ارسال به مبدا برگشت بخورد، علت برگشت بسته بررسي مي شود و در حالتي كه علت آن عدم حضور شخص در زمان تحويل و يا اشتباه بودن مشخصات گيرنده (آدرس ، تلفن ، كد پستي و نام) باشد، خريدار موظف به پرداخت مجدد كل هزينه ارسال خواهد بود و در حالتي كه مقصر فروشگاه باشد (ناخوانا بودن آدرس، درج اشتباه مشخصات و يا مشكل در بسته بندي) با هزينه فروشگاه مجددا ارسال خواهد شد. آدرس مقصد به صورت پیش فرض همان آدرس درج شده در زمان ثبت نام می باشد. در صورتی که خریدار در زمان سفارش ادرس دومی تعریف کند ملاک مقصد گیرنده ادرس دوم یا سوم می باشد لذا به این نکته توجه نمایید.

نگهداری در انبار

سفارشات نگهداری در انبار تنها در مدت زمان دو ماه از تاریخ صدور فاکتور و پرداخت در انبار فروشگاه نگهداری خواهند شد.

تبصره : در صورتی که خریدار بعد از مدت زمان تعریف شده اقدام به دریافت بسته خود نکند فروشگاه می تواند به صلاحدید خود یکی از روش ها ذیل را به نمایندگی از خریدار اعمال نماید:

1- کنسل کردن کالا های خریدار و برگشت وجه کالا ها بر اساس زمان صدور فاکتور بصورت کلی یا جزئی و برگشت وجه آن به خریدار در صورت دسترسی به خریدار بعد از مدت زمان 10 روز کاری از زمان ثبت تیکت به خریدار

2- در صورت محقق نشدن بند 1 در خصوص دسترسی به خریدار فروشگاه می تواند وجه را در امور خیریه به نمایندگی خریدار هزینه کند.

3-عدم خرید و کنسل کردن فاکتور با توجه به بند 1 توسط فروشگاه و استفاده در جهت اشخاصی که نیازمند به این قطعات خواهند داشت بدون دریافت هیچ هزینه یا پرداخت هزینه به خریدار

توجه : تمام درخواست های فروشگاه و خریدار باید در سامانه راهنمایی مشتریان فروشگاه ثبت گردد در غیر اینصورت تمام ادعاها و .. بی ارزش و فاقد وجهه قانونی خواهد بود و همچنین تمام هزینه های ارسال در صورت تصمیم خریدار در جهت دریافت بسته بر اساس قوانین فروشگاه برعهده خریدار خواهد بود

اعتبار پيش فاكتور

اعتبار پیش فاكتور ثبت شده براي پرداخت صرفا چهار روز بعد از ثبت سفارش است و پس از اين مدت لغو خواهد شد.

شرایط استفاده از کالا و خدمات فروشگاه

خریدار متعهد می گردد بر اساس قوانین جاری جمهوری اسلامی ایران از محصولات فروشگاه استفاده نماید، مسئولیت هرگونه استفاده غیر قانونی از محصولات ارائه شده در سایت متوجه خریدار است.

در صورت نیاز به مجوز برای استفاده از یک کالای خاص، خرید می بایست رأساً نسب به دریافت مجوز های لازم از مراجع ذی صلاح اقدام نماید.

مسئول فروش در صورتی که اطلاعاتی مبنی بر استفاده ی غیر قانونی از محصول خاصی را از طرف خریدار داشت می تواند بدون اعلام به خریدار، سفارش را لغو و مراحل خرید را کنسل و جهت اطلاع رسانی به مراجع قانونی اقدام نماید.

 تغییر شرایط و قوانین

حق تغییر شرایط و قوانین در هر زمان برای فروشگاه محفوظ می باشد، بدیهی است پس از تغییر شرایط و قوانین نسخه جدید از طریق وبسایت فروشگاه در دسترس خریداران قرار خواهد گرفت.