پذیرش شرایط و قوانین

ثبت هر سفارش و یا تراکنش مالی با فروشگاه بیر رباتیک به معنی پذیرش قوانین و شرایط ذیل می‌باشد و خریدار ملزم به مطالعه و رعایت قوانین مندرج در این صفحه می‌باشد.

اطلاعات خریدار

خریدار می‌بایست در هنگام ثبت سفارش آدرس پستی، کدپستی و مشخصات را به فارسی و با به دقت و کامل وارد نماید، حتما شماره تماس و ایمیل معتبری وارد نماید تا در صورت نیاز امکان تماس با خریدار باشد. در صورتي كه اطلاعات موجود در حساب كاربري صحيح نباشد،‌ هرگونه تاخير در ارسال، اشتباه یا برگشت کالا و ضرر مالی به وجود آمده در ارسال سفارش متوجه خريدار مي‌باشد.

سفارش‌ها،‌ قیمت‌ها و موجودی کالاها

محصولات توسط کارشناسان بررسی‌شده و بر اساس نیاز بازار تامین می‌شوند. قیمت‌ها در سایت به روز بوده و در صورت اتمام موجودی امکان تامین سفارش به صورت سفارش خارج وجود دارد. همچنین امکان استعلام محصولات مورد نیاز شما برای سفارش خارج نیز وجود دارد.

کارشناسان پشتیبانی و فنی

کارشناسان پشتیبانی فروشگاه از تمامی مسیر‌های موجود (تماس تلفنی، ایمیل و..)، تنها اطلاعات لازم را برای ارزیابی، در اختیار مشتری‌ها قرار می‌دهند. بررسی و انتخاب محصول بر عهده‌ی مشتری می‌باشد. لطفا برای مطالعه‌ی اسناد فنی قبل از خرید توجه لازم را داشته باشید، چرا که کارشناس مربوطه هیچ گونه مسئولیتی در قبال انتخاب محصول برای مشتری ندارد. همچنین تنها اطلاعات موجود در اسناد فنی و رسمی محصول بعنوان سند قابل بررسی و استناد است.

تسویه با مشتری و قیمت‌ها

قبل از ارسال کالا به مشتری تمام فرآیند مالی سفارش بایستی تکمیل شود.

برخی فروشگاه‌ها با رعایت نکردن قواعد قیمت‌گذاری و خلاف قرارداد کاری با شرکت‌های بین المللی قصد جذب مشتری و تغییر رویه در گام‌های بعدی دارند. فروشگاه بیر رباتیک با کارمزد ثابت برای تمامی محصولات، به صورت مستقیم با تولید کننده‌گان فعالیت می‌کند.

آدرس مشتری

محموله ی دریافتی در انبار بیر رباتیک، با توجه به آدرس ثبت شده در حساب کاربری به مشتری ارسال می‌شود.

 نحوه ثبت و تحویل سفارش

برای ارسال دقیق و به موقع سفارشات مشتری می‌بایست سفارش خود را به صورت آنلاین ثبت نماید. بعد از طی فرآیند و تحویل کالا از گمرک کارشناسان فروش با مشتری برای ارسال تماس خواهند گرفت.

ارسال سفارش

در شرایط عادی در صورت پرداخت آنلاین سفارش‌ها ظرف 48 ساعت کاری بررسی و فرآیند سفارش آنها شروع می‌شود. سفارشات ثبت شده طبق روشي كه در زمان ثبت سفارش تعيين مي‌شود، ارسال مي‌شوند و هزینه ارسال و بسته‌بندی سفارش نیز به عهده مشتری می‌باشد که در زمان سفارش انتخاب می‌گردد. همچنین این امکان وجود دارد تا بسته مشتری با روشی غیر از روش‌های مندرج در سایت ارسال گردد که در این صورت پیش از ثبت سفارش، مشتری می‌بایست با بخش فروش هماهنگی لازم را بعمل آورد. بدیهی است هزینه‌ها، تمامی مسئولیت و آسیب‌های احتمالی روش درخواستی مشتری به عهده خود او می‌باشد.

هزینه‌های ارسال

هزینه های حمل به عهده مشتری می‌باشد. انواع روش های حمل در قسمت تسویه حساب نمایش داده شده و با توجه به نوع درخواست و سلیقه خریداران قابل انتخاب می‌باشند. در حال حاضر هزینه ارسال به سراسر کشور به روش پست پیشتاز، برای بسته هایی تا وزن یک کیلوگرم حداقل مبلغ 17,500 تومان به صورت ثابت در نظر گرفته شده است.

روش‌های مانند تیپاکس و باربری شامل هزینه ارسال بسته از دفتر فروش به واحد تیپاکس و باربری می‌باشند و فروشگاه از هزینه‌های بعدی آن که از شما اخذ خواهد کرد اطلاعی ندارد.

 روش‌هاي پرداخت

پرداخت مبلغ سفارش تنها به صورت پرداخت آنلاين میسر می‌باشد كه در زمان ثبت سفارش قابل مشاهده است. سایر روش‌ها مانند واریز بانکی و استفاده از دستگاه کارت خوان در حال حاضر امکان پذیر نمی باشد.

پيگيري سفارشات

پس از ثبت سفارش در حالت پیشفرض وضعیت سفارش ها “در حال انجام” می‌باشد که پس از بسته بندی و ارسال بسته وضعیت‌های دیگر تغییر می‌یابد و در ذیل آن کد رهگیری مرسوله نیز قید می‌شود که مشتری می‌تواند با مراجعه به سایت  اداره پست و یا تماس با شرکت باربری مربوطه وضعیت بسته خود را پیگیری نماید. همچنین اکثر اوقات در صورت عدم اشکال در سیستم‌های اطلاع رسانی پس ارسال بسته‌ها یک ایمیل یا پیامک حاوی کد رهگیری و آخرین وضعیت بسته، به مشتری ارسال می‌گردد.

درخواست آزمایش فنی

برای صرفه جویی در زمان و پیشگیری از مشکلات احتمالی، خریدار می‌تواند با هماهنگی قبلی (تماس تلفنی با واحد پشتیبانی و فروش)  ضمن پرداخت هزینه کارشناسی، درخواست آزمایش فنی کالا قبل از ارسال را نماید. لازم به ذکر است که ثبت درخواست تست در توضیحات محصول توسط خریدار بدون برقراری تماس تلفنی معتبر نمی باشد. هزینه کارشناسی کالا حداقل 20 درصد از قیمت کالا می‌باشد و هزینه خرید نمونه‌های آزمایش از مشتری اخذ می‌گردد.

تعویض کالای معیوب

مشتریان محترم بعد از دریافت بسته، تنها 48 ساعت برای تست فرصت دارند.

در صورتی در زمان تعیین‌شده برای تست محصول (48 ساعت)، دارای مشکل فیزیکی یا فنی بود باید سریعاً با کارشناسان تماس گرفته و فروشگاه را در جریان اتفاق قرار دهند. با توجه به اینکه محصولات اغلب قبل از ارسال تست می‌شوند به ندرت این شرایط پیش می‌آید:

  • در صورتی که ثابت شود مشکل پیش آمده از شرکت حمل و نقل، شرایط نگهداری و به علت اشتباه مشتری در راه‌اندازی نبوده، می‌تواند آن را جهت تست برای کارشناس فنی ما ارسال نماید.
  • در صورتی که مشخص شود کالای مورد نظر دارای مشکل است این کالا در صورت موجود بودن در انبار جایگزین و به مشتری ارسال می‌شود و در غیر اینصورت وجه آن به حساب مشتری واریز می‌گردد.
  • در صورتی که کالای تست شده از نظر کارشناسان سالم باشد، هزینه کارشناسی و تست از خریدار دریافت خواهد شد و با هزینه مشتری به آدرس مشتری ارسال می‌شود.

گارانتي و خدمات پس از فروش محصولات

کالاهای ارائه شده در فروشگاه در حالت عادی شامل گارانتي، خدمات پس از فروش و يا امكان عودت نمي‌باشد. مگر اینکه در توضیحات مندرج در فروشگاه در خصوص یک محصول زمان و نحوه گارانتی مشخص شده باشد، با این وجود در صورت امکان و با هماهنگی با فروشنده اصلی سعی می‌کنیم تا با مرجوع نمودن کالا به شرکت فروشنده، نسبت به تعمیر و یا تعویض کالا اقدام نماییم که بدیهی است در اینصورت با توجه به اینکه اکثر کالاها وارداتی می‌باشند هزینه های حمل و نقل برای مرجوع نمودن کالا به عهده مشتری می‌باشد و مشتری می بایست زمان لازم برای انجام مراحل تعویض و یا تعمیر را پبذیرد. همچنین مسئوليتي از بابت آموزش، چگونگي كار با قطعه و … به عهده فروشگاه نمي‌باشد .

قابل ذکراست باتری همراه تمام قطعات بدلیل مصرفی بودن شامل گارانتی نمی‌باشد.

توجه: کالاهای دارای گارانتی فقط با هولوگرام بیر رباتیک دارای اعتبار می‌باشند و کالای بدون هولوگرام فاقد اعتبار است لذا در زمان خرید به این نکته توجه کنید.

 ماليات

در حال حاضر در خريد نقدي ماليات دريافت شده از مشتري 0 مي‌باشد .

لغو سفارشات خارج

لغو سفارشات خارج تنها در صورتی امکان پذیر است که واریز و ثبت خرید از فروشگاه مبداء انجام نگرفته باشد. طبق قوانین فروشگاه مبلغی معادل حداقل 5 درصد کارمزد هنگام بازگشت وجه کسر می‌گردد.

شرایط لغو سفارشات خارج

محصولات سفارش داده شده چون با آگاهی مشتری از شرایط خرید خارج، واردات و گمرکی کشور اقدام شده اند، امکان لغو ندارند. در حال حاضر دو نوع روش حمل فروشگاه به صورت عادی و اکسپرس قابل انتخاب بوده و مشتری موظف است قبل از اقدام به ثبت سفارش جزئیات روش‌های حمل و ترخیص را به صورت کامل از فروشگاه درخواست نماید. برای سفارشاتی که از نظر زمانی حساسیت دارند، مشتری باید روش اکسپرس را انتخاب نماید و برای کاهش هزینه‌های حمل و ترخیص روش عادی پیشنهاد نمی‌شود. زمان ایده آل برای روش اکسپرس 7 الی 15 روز کاری، برای روش عادی 15 الی 25 روز کاری می‌باشد و تمام زمان های اعلام شده در سایت، پیش فاکتور ها و توسط کارشناسان فروش زمان ایده آل و بر اساس روزکاری رسمی کشور چین و ایران می‌باشد.

با توجه به اینکه فروشگاه هیچ گونه دخالتی در روند ترخیص، حمل هوایی و دریایی به ایران ندارد، هیچ گونه مسئولیتی از بابت تاخیر‌های ناخواسته متوجه فروشگاه نمی‌باشد. چرا که فرآیند ترخیص مربوط به بخش دولتی و حمل هوایی و دریایی بر عهده شرکت‌های حمل خارجی و ایرانی است.

مجوز ترخیص

تنها کالا‌های الکترونیکی و مجاز توسط فروشگاه قابل خرید و ترخیص می‌باشند.

مشتریان محترم برای سفارشات خارج، بایستی مجوزهای رسمی داشته باشند تا در صورت درخواست گمرک با ارائه مجوز‌ها به فروشگاه، فرآیند ترخیص برای کالا‌های درخواستی انجام شود.

آسيب ديدن سفارش در حين حمل بسته

سفارشات ارسالي توسط فروشگاه تا جاي ممكن به صورت محكم و با ايمني بالا بسته بندي مي شوند اما با اين حال و با توجه به ممنوعيت ارسال قطعات و لوازم شكستني در تمامي روش‌هاي ارسال، بسته‌هايي كه دچار آسيب ديدگي در زمان حمل شوند، شامل بيمه‌هاي اوليه شركت‌هاي حمل و نقل نمي‌شوند و پرداخت خسارت نيز متوجه فروشگاه نمی‌باشد. بر همين اساس در صورت تمايل مي‌توانيد قبل از ارسال بسته با پرداخت مبلغ كمي بسته خود را بيمه تكميلي (براي آسيب ديدگي زمان حمل) كنيد. براي اطلاع از اين مبلغ با فروشگاه تماس بگيريد (قبل از ارسال بسته حتما مي‌بايست مبلغ بيمه پرداخت شده باشد تا بيمه نامه مربوطه صادر شود كه در صورت ارسال شدن بسته و عدم پرداخت حق بيمه، مسئوليتي از اين بابت متوجه فروشگاه نخواهد بود).

برگشت خوردن سفارش

در صورتي كه بسته پس از ارسال به مبدا برگشت بخورد، علت برگشت بسته بررسي مي‌شود و در حالتي كه علت آن عدم حضور شخص در زمان تحويل و يا اشتباه بودن مشخصات گيرنده (آدرس ، تلفن ، كد پستي و نام) باشد، خريدار موظف به پرداخت مجدد كل هزينه ارسال خواهد بود و در حالتي كه مقصر فروشگاه باشد (ناخوانا بودن آدرس، درج اشتباه مشخصات و يا مشكل در بسته بندي) با هزينه فروشگاه مجددا ارسال خواهد شد. آدرس مقصد به صورت پیش فرض همان آدرس درج شده در زمان ثبت نام می باشد. در صورتی که خریدار در زمان سفارش ادرس دومی تعریف کند ملاک مقصد گیرنده ادرس دوم یا سوم می باشد لذا به این نکته توجه نمایید.

نگهداری در انبار

سفارشات نگهداری در انبار تنها در مدت زمان دو ماه از تاریخ صدور فاکتور و پرداخت در انبار فروشگاه نگهداری خواهند شد.

تبصره : در صورتی که خریدار بعد از مدت زمان تعریف شده اقدام به دریافت بسته خود نکند فروشگاه می تواند به صلاحدید خود یکی از روش ها ذیل را به نمایندگی از خریدار اعمال نماید:

1- کنسل کردن کالا های خریدار و برگشت وجه کالا ها بر اساس زمان صدور فاکتور بصورت کلی یا جزئی و برگشت وجه آن به خریدار در صورت دسترسی به خریدار بعد از مدت زمان 10 روز کاری از زمان ثبت تیکت به خریدار

2- در صورت محقق نشدن بند 1 در خصوص دسترسی به خریدار فروشگاه می تواند وجه را در امور خیریه به نمایندگی خریدار هزینه کند.

3-عدم خرید و کنسل کردن فاکتور با توجه به بند 1 توسط فروشگاه و استفاده در جهت اشخاصی که نیازمند به این قطعات خواهند داشت بدون دریافت هیچ هزینه یا پرداخت هزینه به خریدار

توجه : تمام درخواست های فروشگاه و خریدار باید در سامانه راهنمایی مشتریان فروشگاه ثبت گردد در غیر اینصورت تمام ادعاها و .. بی ارزش و فاقد وجهه قانونی خواهد بود و همچنین تمام هزینه های ارسال در صورت تصمیم خریدار در جهت دریافت بسته بر اساس قوانین فروشگاه برعهده خریدار خواهد بود

اعتبار پيش فاكتور

اعتبار پیش فاكتور ثبت شده براي پرداخت صرفا یک هفته بعد از صدور است و پس از اين مدت فاقد اعتبار است.

شرایط سفارشات و تحویل به مشتری:

  • سفارشات خاص و عمده که به درخواست مشتری تهیه می‌شوند، به هیچ عنوان امکان لغو ندارند. در این نوع سفارشات بعد از دریافت پیش پرداخت از مشتری، فرآیند سفارش آغاز و در انتها بعد از تسویه با مشتری، به ایشان تحویل می گردند. این نوع سفارشات تا 48 ساعت بعد از تحویل کالا به مشتری یا نماینده ایشان، فرصت تست دارند. در صورت کنسل کردن سفارش از طرف مشتری ضرر و زیان سفارش طی سه روز کاری توسط واحد مالی فروشگاه محاسبه و به مشتری اعلام خواهد شد.
  • سفارشات خرده از فروشگاه، در صورتی که بسته‌بندی سفارش باز نشده باشد، تا یک هفته امکان عودت محصول را دارند. این نوع سفارشات تا 48 ساعت بعد از تحویل کالا به مشتری یا نماینده ایشان، فرصت تست دارند.

شرایط استفاده از کالا و خدمات فروشگاه

خریدار متعهد می‌گردد بر اساس قوانین جاری جمهوری اسلامی ایران از محصولات فروشگاه استفاده نماید، مسئولیت هرگونه استفاده غیر قانونی از محصولات ارائه شده متوجه خریدار است.

در صورت نیاز به مجوز برای استفاده از یک کالای خاص، خریدار می‌بایست رأساً نسب به دریافت مجوز‌های لازم از مراجع ذی صلاح اقدام نماید.

مسئول فروش در صورتی که اطلاعاتی مبنی بر استفاده‌ی غیر قانونی از محصول خاصی را از طرف خریدار داشت می‌تواند بدون اعلام به خریدار، سفارش را لغو و مراحل خرید را کنسل و جهت اطلاع رسانی به مراجع قانونی اقدام نماید.

 تغییر شرایط و قوانین 

حق تغییر شرایط و قوانین در هر زمان برای فروشگاه محفوظ می‌باشد، بدیهی است پس از تغییر شرایط و قوانین نسخه جدید از طریق وبسایت فروشگاه در دسترس خریداران قرار خواهد گرفت.