سیستم گزارش دهی با ماژول فرستنده و گیرنده

سیستم گزارش‌دهی با ماژول فرستنده و گیرنده یکی از متداول‌ترین کاربرد‌های ماژول‌های بیسیم و واکی تاکی است. همچنین در سیستم گزارش‌دهی خودکار بسته (APRS) سیستمی مبتنی بر رادیو آماتوری (ham radio) برای ارتباطات دیجیتال است. ماژول‌های فرستنده و گیرنده معمولاً داده‌ها را به‌صورت بسته ارسال می‌کنند. این بسته می‌تواند با هر داده‌ای جایگزین شود. کیت فرستنده و گیرنده های مختلفی می‌توانند بعنوان سیستم گزارش‌دهی استفاده‌شوند. دو فاکتور مسافت و سرعت برای انتخاب کیت‌ها دارای اهمیت هستند.

سیستم گزارش دهی APRS

APRS مختص مواقعی است که اطلاعات منطقه محلی ارزش فوری داشته باشند. داده‌ها می‌توانند شامل مختصات موقعیت جغرافیایی (GPS)، تله‌متری ایستگاه آب‌و‌هوا، پیام‌های متنی، اعلان‌ها، نمایش‌ها و سایر تله‌متری‌ها باشند. داده‌های APRS را می‌توان بر‌روی یک نقشه یا صفحه نمایش نمایش داد. این نمایش‌ها می‌توانند شامل ایستگاه‌ها، اشیاء، مسیر جابجایی اشیا، ایستگاه‌های آب‌و‌هوایی، داده‌های جستجو و نجات و داده‌های جهت باشند.

ماژول فرستنده و گیرنده ارسال داده و وضعیت اضطراری

ارسال بسته‌های APRS

ماژول SR_FRS_1W از شرکت الکترونیک Sunrise انتخاب مناسبی برای ساخت سیستم‌های ارسال بسته‌های وضعیت اضطراری APRS می‌باشند. این ماژول‌ نسبت به ماژول‌های مشابه ارزان‌تر و نمونه‌های مختلفی از لحاظ توان و فرکانس دارد. نمونه‌ی 1 وات برای باند فرکانسی UHF ،VHF و 0.5 وات برای UHF قابل تهیه می‌باشند. در اسلاید زیر نمونه های مختلفی از تولیدات شرکت الکترونیک Sunrise را مشاهده کنید.

محصولی متناسب با انتخاب شما یافت نشد

دانلود نمونه پروژه‌های راه اندزای

در اینجا نمونه پروژه‌های راه‌اندازی ماژول رادیویی SR_FRS_xx آورده شده است.

دانلود دیتاشیت 

در اینجا نمونه دیتاشیت ماژول رادیویی SR_FRS_xx قابل دانلود است.

محصولی متناسب با انتخاب شما یافت نشد

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *